Nastavenie súborov cookie

Keď navštívite ktorúkoľvek internetovú stránku, táto stránka môže uložiť alebo obnoviť informácie o vašom prehliadači, najmä v podobe súborov cookie. Tieto informácie sa môžu týkať vás, vašich preferencií, vášho zariadenia alebo sa môžu použiť na to, aby stránka fungovala tak, ako očakávate. Tieto informácie vás zvyčajne neidentifikujú priamo, vďaka nim však môžete získať viac prispôsobený internetový obsah. V týchto nastaveniach si môžete vybrať, že niektoré typy súborov cookie nepovolíte. Po kliknutí na nadpisy jednotlivých kategórií sa dozviete viac a zmeníte svoje predvolené nastavenia. Mali by ste však vedieť, že blokovanie niektorých súborov cookie môže ovplyvniť vašu skúsenosť so stránkou a služby, ktoré vám môžeme ponúknuť. Viac informácií

Spravovať nastavenie súborov cookie

Nevyhnutne potrebné súbory cookie

Vždy aktívne

Tieto súbory cookie sú potrebné na zabezpečenie funkčnosti internetovej stránky a nemožno ich v našich systémoch vypnúť. Zvyčajne sa nastavujú len ako reakcia na vami vykonané činnosti, ktoré predstavujú žiadosť súvisiacu so službami, ako je napríklad nastavenie preferencií ochrany osobných údajov, prihlasovanie alebo vypĺňanie formulárov. Svoj prehliadač môžete nastaviť tak, aby blokoval alebo vás upozorňoval na takéto súbory cookie, v takom prípade však nemusia niektoré časti stránky fungovať.

Súbory cookie súvisiace s výkonom

Tieto súbory cookie nám umožňujú určiť počet návštev a zdroje návštevnosti, aby sme mohli merať a vylepšovať výkon našej stránky. Pomáhajú nám zistiť, ktoré stránky sú najviac a najmenej populárne, a vidieť, koľko návštevníkov sa na stránke pohybuje. Všetky informácie, ktoré tieto súbory cookie zbierajú, sú súhrnné, a teda anonymné. Ak tieto súbory cookie nepovolíte, nebudeme vedieť, kedy ste našu stránku navštívili.

Koučovací prístup ako nová forma rozvoja kritického myslenia študentov vo vysokoškolskom vzdelávaní

Informácie o projekte

Číslo projektu:018UMB-4/2018
Grantová schéma:KEGA
Typ projektu:Domáci výskumný
Doba riešenia projektu:1. Január 2018 - 31. Marec 2021
Vedúci projektu:
Zástupca vedúceho projektu:
Nafoussi Gabriela
Spoluriešitelia z UMB:
PhDr. Schneiderova Anna PhD.
Mgr. Kubekova Janka PhD.
doc. Ing. Liptakova Katarina PhD.
Haviar Miroslav
prof. PhDr. Niklova Miriam PhD.
doc. Ing. Sekova Maria PhD.
prof. Mgr. Bilovesky Vladimir PhD.
Doktorandi:
Pavlikova Andrea
Zahraničný projekt:nie

Výsledky najnovších výskumov uskutočňovaných medzi rôznymi zamestnávateľmi dávajú podnet na zmenu v spôsobe výučby na vysokých školách. Tradičné metódy sa ukázali ako nedostatočné pri formovaní schopnosti absolventov vnímať realitu, vyhodnocovať množstvo informácií, urobiť rozhodnutia a niesť za ne zodpovednosť. Predkladaný projekt má hlavný cieľ - navrhnúť novú formu výučby - koučovací prístup - vo vysokoškolskom vzdelávacom procese, ktorý významne rozvíja kritické myslenie študentov. Riešiteľský kolektív tvoria vybraný učitelia zo 6 fakúlt UMB, čím projekt nadobúda interdisciplinárny charakter. Na dosiahnutie hlavného a čiastkových cieľov je navrhnutých viacero aktivít. Budú realizované v logickej postupnosti a ich výstupom bude návrh a uskutočnenie prezenčného tréningu a e-learningového kurzu s názvom "Koučujúci učiteľ" pre vysokoškolských učiteľov Univerzity Mateja Bela. Ďalším výsledkom projektu bude viacero publikačných výstupov v slovenskom a anglickom jazyku. Výsledky budú prezentované na rôznych vedeckých a edukačných konferenciách doma aj v zahraničí. Prínosom projektu je zavedenie novej formy výučby do vzdelávacieho procesu na vysokých školách, zvýšenie spôsobilosti vysokoškolských učiteľov na výučbu, čo sa v konečnom dôsledku prejaví u absolventov, ktorí budú mať schopnosť kriticky myslieť, a tak budú významnou mierou prispievať k dobrým výsledkom v akejkoľvek organizácii a zvýši sa ich zamestnateľnosť.