Trhové, marketingové, legislatívne a etické aspekty využívania biometrických technológií v komerčnom sektore
Informácie o projekte
Číslo projektu: | 1/0488/20 |
---|---|
Grantová schéma: | VEGA |
Typ projektu: | Domáci výskumný |
Doba riešenia projektu: | 1. Január 2020 - 31. December 2022 |
Vedúci projektu: | |
Zástupca vedúceho projektu: | |
Spoluriešitelia z UMB: | Hudecova Eva, doc. JUDr. Ing., CSc. |
Doktorandi: | Budinsky Michal, Ing. |
Finančný manažér projektu: | |
Projektový manažér projektu: | |
Zahraničný projekt: | nie |
Predkladaný projekt sa zaoberá problematikou využívania biometrických technológií v praxi. Potenciál ich využívania rastie a nachádzajú svoje uplatnenie nielen vo verejnej, ale aj v súkromnej sfére. Umožňujú, pri dodržaní všetkých legislatívnych a ďalších požiadaviek, zbierať údaje o zákazníkoch a na základe toho rýchlejšie a adresnejšie reagovať na ich potreby a optimalizovať svoje podnikové procesy. Podniky, ktoré tieto technológie vyvíjajú a chceli by ich úspešne komercionalizovať, potrebujú pre nastavenie svojej stratégie relevantné informácie o trhovom potenciáli, povedomí, záujme, očakávaniach, či pripravenosti k nákupu. Na druhej strane tieto technológie zbierajú citlivé osobné dáta spotrebiteľov, ktorí si nemusia byť vždy vedomí toho, ako sa s ich údajmi ďalej pracuje, na aké účely sú využívané, čo vedie k istej informačnej asymetrii. Okrem rešpektovania legislatívnych požiadaviek by si podniky mali uvedomovať aj potenciálne riziká využívania biometrických technológií a narábať s údajmi zodpovedne.