Výskum cirkulárneho spotrebiteľského správania v kontexte STP marketingového modelu
Informácie o projekte
Číslo projektu: | 1/0479/23 |
---|---|
Grantová schéma: | VEGA |
Typ projektu: | Domáci výskumný |
Doba riešenia projektu: | 1. Január 2023 - 31. December 2025 |
Vedúci projektu: | |
Zástupca vedúceho projektu: | |
Spoluriešitelia z UMB: | Nafoussi Gabriela |
Doktorandi: | |
Zahraničný projekt: | nie |
Zodpovednejšie cirkulárne správanie spotrebiteľov môže byť jedným z riešení problémov v environmentálnej oblasti. Cirkulárna ekonomika ako intenzívne diskutovaný model na európskej aj národných úrovniach im (aj podnikom) prináša nové možnosti efektívnejšieho využívania zdrojov, predchádzania vzniku odpadov, opätovného využívania, spracovávania a recyklácie produktov. Projekt sa v uvedenom kontexte zameriava na skúmanie rôznych aspektov cirkulárneho správania spotrebiteľov na Slovensku. Výsledky skúmania budú východiskom pre nastavenie procesov zodpovedného STP marketingového modelu (segmentácia, targeting, pozicioning) v podnikoch, ktoré budú presnejšie reagovať na narastajúce environmentálne požiadavky spotrebiteľov. Pozornosť sa bude venovať aj vytvoreniu nových resp. modifikovaných segmentov a ich typických predstaviteľov reflektujúc špecifiká environmentálne zodpovedného cirkulárneho správania.